Hvad er ITIL®?

Virksomheders forretningsevne er stærkt afhængig af velfungerende leverancedygtige IT systemer. Verdens mest udbredte rammeværk til at succesfuld og effektiv IT service management er ITIL® (Information Technology Infrastructure Library), der er baseret på Best Practice erfaringer fra tusindvis af offentlige og private organisationer.

Metoden er en række særdeles veldokumenterede managementprocesser og værktøjer målrettet til en IT organisation – et grundlag til både større effektivitet og bedre kvalitet.

08.02.18, Nivå, 2 dage, Dansk, 10.500,-
03.04.18, Nivå, 2 dage, Dansk, 10.500,-
03.05.18, Nivå, 2 dage, Dansk, 10.500,-

Alle priser er angivet i DKK og er eksklusiv moms

Online 12 måneders adgang, Dansk, 5.500,-

Alle priser er angivet i DKK og er eksklusiv moms

Fordele ved ITIL® metoden

  • Meget velafprøvet – anvendes i dag af projektledere og organisationer over hele verden.
  • Matcher IT opgaver og udgifter med forretningens behov og mål – og gør det let at justere efter samme løbende.
  • En metode der individuelt tilpasses de enkelte organisationer og behovene netop der.
  • Skaber et fælles fagsprog, som optimerer kommunikation og forståelse på tværs.
  • Giver klar og sammenhængende struktur, der fokuserer på forretningens mål og forbedrer produktionen.
  • Effektive styringsredskaber, der gør det lettere at håndtere ændringer.
  • Opnå bedre kvalitet og tilgængelighed – og reducerede omkostninger.
  • Opfylder en række internationale kvalitetsstandarder.

Målgruppe

ITIL® henvender sig til primært til IT professionelle, ledere og forretningsprocesejere, der skal medvirke til at forbedre kvaliteten på IT Service Management i organisationen. 

Foundation certificeringen er målrettet alle, der arbejder med Service Management.

ITIL® certificering

Første trin af uddannelsen hedder ITIL® Foundation. Der lærer du de grundlæggende termer, elementer og sammenhænge og får et solidt indblik i, hvordan ITIL® anvendes til at forbedre organisationen.

Vil du eller din virksomhed videre med ITIL® efter Foundation certificeringen, hjælper vi med at skræddersy træningen, så du og evt. også dine kolleger kommer til at mestre de nye ITIL® redskaber i praksis også. Det gør vi enten gennem et overbyggende ITIL kursus målrettet jeresvirksomhed, eller ved et skræddersyet personligt mentorforløb med en tungt erfaren mentor.

Vores ITIL® underviser

Hos Mentorix er den en naturlig forudsætning, at vores undervisere har en solid teoretisk viden i forlængelse med stor praktisk erfaring. Dygtige undervisere er grundpillen for et godt kursus.

Bettina Prührs
Akkrediteret træner i ITIL®

Jan Øberg
Partner, Akkrediteret træner i ITIL®

Samarbejdspartner

Vi er samarbejdspartnere med Øberg Partners ApS,  som er specialister indenfor IT Service Management. Selve undervisningen varetages af ØBERG Partners i samarbejde med Mentorix. Alle instruktører er akkrediteret og fungerer også som rådgivere indenfor ITIL® og Service Management generelt, hvilket giver en god bred faglig og teoretisk ballast. 

Organisationen bag ITIL®

Engelske Axelos står bag ITIL®, og Mentorix er en af de få virksomheder i Danmark, der er akkrediteret (godkendt og uddannet) til at forhandle kurserne. Man kan kalde os en slags ITIL® importør. Mange af de ITIL® kurser, der sælges herhjemme, formidles således via os.

Scroll Up
Nyhedsbrev
Feedback