Udbuddet af e-læringsprodukter vokser, men hvad med udbyttet?

Mange af os husker stadigvæk at det kostede 26.000 kr. for et PRINCE2® Foundation eller Scrum Master Kursus. Priserne på kurserne har været under pres i lang tid, og takket være den store konkurrence på markedet er priserne i dag mere end halveret. E-læring har været ét instrument i forhold til at bringe omkostningerne ned, men hvad har det betydet for læringen. Mange taler om e-læringsprodukter som læring i dårlig kvalitet – og klasseundervisning som læring i god kvalitet. Mentorix mener, at man er nødt til at se på læring på en mere nuanceret måde.

Den teknologiske udvikling

Hastigheden i samfundet vokser og i stigende grad arbejder vi hjemmefra eller på små lokale kontorer. Den teknologiske udvikling har gjort, at man ikke længere behøver at være på samme adresse for at kunne arbejde sammen. Der er en general stigende efterspørgsel på uddannelse, og samtidig en stor efterspørgsel på fleksibilitet både i forhold til læringsmetoder, teknologivalg, økonomi og fleksibilitet. Kort fortalt vækster dette marked, da det teknologisk er muligt – samtidig med at behovene hos kursisterne ændrer sig med stor hast. De nye generationer er langt mere modne på det teknologiske område, og de efterspørger og forlanger simpelthen andre typer læringsprodukter.

E-læring er et alternativt produkt til den traditionelle læring

Man kan derfor ikke tale om e-læring som et dårligt produkt, men i stedet som et alternativt produkt til den traditionelle læring. Udfordringen alene er at få udbyttet af de elektroniske læringsmoduler op på niveau med traditionel undervisning. E-læring er ikke bare e-læring. Den dårligste e-læring er traditionel læring man blot har digitaliseret. Et godt eksempel på dette er en Powerpoint præsentation gemt som .jpg fil på et sharepoint site. ”Det har intet med e-læring at gøre”

Hos Mentorix har vi løst udfordringen ved at tilbyde en af de mest moderne e-læringsplatforme i verden nemlig Eurekos. Eurekos giver mulighed for at kursister kan indgå i dialog med hinanden via lukkede teams, via forskellige ”Communities”, via sociale medier og via blogs. Kursisten er dermed en del af en virtuel klasse, hvor man kan kommuniker frit med de øvrige kursister og med de fagspecialister der er tilknyttet.

Kursisterne bliver udfordret via de mere end 100 forskellige testtyper og via det avancerede statistikmodul har kursisterne mulighed for at se om læringen virker.

Skal du være vores næste online kursist?



Skriv et svar

Scroll Up
Nyhedsbrev
Feedback