1. Hvad bruger Mentorix personoplysninger til?
Mentorix beder om dine personlige og brugerrelaterede oplysninger, når du f.eks tilmelder dig vores nyhedsbreve, konkurrencer, webinarer, events m.v. Det er primært oplysninger som navn, adresse, postnummer, e-mail, telefonnummer, jobtitel m.v men kan også være helbredsoplysninger i forbindelse med en tilmeldning til eksamen, hvor det er muligt at få tildelt ekstra tid, ved fremvisning af gyldig lægeerklæring. I forbindelse med køb eller tilmelding til en service er obligatoriske oplysninger markeret tydeligt på formularen. Afgivelse af øvrige oplysninger i forbindelse med køb eller tilmelding til en service er frivilligt
Oplysningerne bliver ikke videregivet til tredjepart, medmindre du giver særskilt accept hertil, eller persondataloven undtagelsesvis tillader videregivelse af generelle kundeoplysninger.
Har du givet samtykke til at modtage direkte markedsføring med nyheder og tilbud m.v., kan vi også bruge de indsamlede oplysninger til at målrette den markedsføring du modtager via mail.
2. Beskyttelse af personoplysninger
Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer de personlige oplysninger, du afgiver, på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger.
Vi kan dog ikke garantere 100 % sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der er en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Vær opmærksom på, at du afgiver dine personlige oplysninger på eget ansvar.
3. Ændringer i behandlingen af personoplysninger
Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendige. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. Gør vi det, retter vi selvfølgeligt datoen for “sidst opdateret” nederst på siden. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked i form af en synlig meddelelse på vores hjemmesider.
4. Klager og Appel
Studerende kan indgive klager til enhver medarbejder hos Mentorix. Alle klager følges op umiddelbart af Mentorix’ kursusadministrator (rolle) og eskaleres om nødvendigt til ledelsen og/eller hovedtræneren.
Afsnittet om kursusadministration håndterer klager ved at følge følgende trin:
1- Modtagelse af klager: ved at sende en e-mail til klienten for at være sikker på, at vi har modtaget hans klage.
2- Kontrol af klager: administrationen skal kontrollere detaljerne i klagerne; hvis al information er inkluderet (navn, e-mail og relevante dokumenter… osv.).
3- Hurtigt svar: administrationen bør behandle klagerne efter 24 timer efter modtagelsen.
4- Ansvar: Den person/rolle, der er ansvarlig for at håndtere klagen, vil blive underrettet af kursusadministratoren efter konsultation med administrerende direktør.
5- Respons: afsendelse af et svar til klageren om fristen for at løse problemet.
Feedback fra kunder, der også inkluderer klager, betragtes som en mulighed for forbedring af vores service. Af denne grund er vi åbne for al feedback, herunder klager, og viser en passende engagement under behandlingen af klager og trufne foranstaltninger.
Når der svares på klager, bør Mentorix sikre, at personerne informeres om deres ret til at appellere afgørelsen. Hvis klagen vedrører eksamensresultater eller beslutninger truffet af PeopleCert, bør Mentorix hurtigt meddele kandidaten deres ret til at appellere PeopleCert’s beslutning skriftligt.
Appel processen følger disse trin:
Anerkendelse af appelansøgninger inden for 48 timer.
Initiel, uformel vurdering af appelansøgningen for at sikre fuldstændighed og forsøge at løse eventuelle problemer.
Den person, der foretager den initiale vurdering, vil ikke have tidligere involvering eller personlig interesse i den appellerede beslutning eller dens resultat. Eksterne undersøgere/vurderere kan udpeges efter behov.
Mål om at afslutte appelgennemgangen inden for 14 arbejdsdage, med kommunikation af beslutningen på den dato. Hvis gennemgangsprocessen kræver længere tid, vil personen blive underrettet om den forventede tidsramme.
Efter den indledende gennemgang kommunikeres beslutningen enten om at ændre den oprindelige beslutning baseret på appeloplysningerne eller bekræfte den oprindelige beslutnings gyldighed, ledsaget af årsagen(e) til beslutningen.
Hvis klagen vedrører eksamensresultater eller beslutninger truffet af PeopleCert, bør de relevante links og dokumenter deles med kandidaten.
https://www.peoplecert.org/terms-of-service-and-privacy-policy#terms-of-use
4. Kontakt
Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos Mentorix Aps, skal du rette henvendelse på info@mentorix.dk eller telefon (+45) 72 44 12 34. Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, kan du rette henvendelse samme sted. Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven.