ITIL er verdens mest udbredte metode til IT Service Management. ITIL er et akronym for Information Technology Infrastructure Library og en ramme, der kan bruges til at lede og styre IT-afdelingens leverancer. Dette kursus er en del af ITIL Practice Manager- eller ITIL Managing Professional-uddannelsen.
Lås op for de færdigheder, der er nødvendige for at designe, levere og understøtte moderne it-aktiverede tjenester med ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver & Support-kurset. Denne vigtige uddannelse er en del af certificeringssporene ITIL Managing Professional og ITIL Practice Manager, der er skræddersyet til professionelle inden for IT, digital og service management.
Dette kursus giver en omfattende forståelse af, hvordan man integrerer værdistrømme og nøgleaktiviteter på tværs af servicens livscyklus – fra koncept og udvikling til levering og support. Lær at anvende en holistisk tilgang til IT-servicestyring (ITSM), der kombinerer agile metoder, automatisering, løbende feedback og samarbejde.
Du vil udforske kritiske områder som softwareudvikling, testning, videnstyring, sourcing-strategier, nye teknologier og arbejdsledelse. Kurset er designet til de skiftende krav i den digitale æra og understreger vigtigheden af en serviceorienteret kultur, tværfunktionelt teamwork og en vækstorienteret tankegang.
Når kurset er slut, vil du være udstyret med praktiske metoder, værktøjer og ITIL-praksisser til at forbedre serviceydelsen, fremme servicekvaliteten og støtte initiativer til løbende forbedringer i din organisation.
Hvem er dette kursus for?
Dette kursus er ideelt for:
-
IT-professionelle og serviceledere, der er ansvarlige for at designe, levere og understøtte IT-services.
-
Indehavere af et ITIL 4 Foundation-certifikat, som er i gang med at opnå ITIL Managing Professional- eller Practice Manager-certificeringen.
-
Servicedesk- og supportteamledere, der ønsker at forbedre den operationelle effektivitet og teamets præstationer.
-
Professionelle inden for digital transformation og DevOps, der ønsker at tilpasse it-servicepraksis til moderne leveringsmodeller.
-
Projektledere, procesejere og ledere af forretningsrelationer, der er involveret i planlægning, udførelse og forbedring af tjenester.
-
Alle, der er involveret i skabelse og styring af it-understøttede produkter og tjenester, og som ønsker at opbygge en serviceorienteret tankegang og styrke det tværfunktionelle samarbejde.
Formålet med kurset
- Organisationer og enkeltpersoner får støtte til at få mest muligt ud af IT og digitale tjenester gennem ITIL.
- Etablering af et IT-servicestyringssystem, der omfatter praktisk og veldokumenteret vejledning.
- At få værktøjer og et fælles sprog, der styrker samarbejdet i IT-teams, hvilket skaber værdi for hele virksomheden.
Perquisites
Et ITIL® 4- eller ITIL® v3 Foundation-certifikat er obligatorisk.
Hos Mentorix kan du altid prøve ITIL e-læringskurser , før du tilmelder dig. Ring til os på 72 44 1234 og hør om dine muligheder.