ITIL® Foundation Kursus

ITIL® Foundation er et grundlag til bedre effektivitet og kvalitet i dit IT Service Management?

Virksomheders forretningsevne er stærkt afhængig af velfungerende og leverance dygtige IT services. Det ved vi alt om i Mentorix, hvor vi siden 2010 har hjulpet virksomheder til succesfuld udvikling gennem internationalt anerkendte metoder. Vores ITILkursus er ligeledes skræddersyet til at klæde dig bedre på til arbejdet med Service Management. 

Sådan foregår ITIL® Foundation ver. 3.0 certificeringen – fleksibelt ITILkursus  

Du kan tage Mentorix’ ITIL-kursus som et blended forløb, hvilket vil sige en blanding af e-læring og klasseundervisning.

Forløbet starter med, at du har fleksibiliteten til at forberede dig hjemme – eller hvor du nu har lyst – med adgangen til vores onlinekursus. Denne adgang kan du benytte dig af i 12 mdr., hvis der er noget teori, du ønsker at få genopfrisket.

Efter e-læringen er gennemført, foregår den opfølgende undervisning i et klasseværelse med andre kursister, hvor du fysisk kan sparre med andre deltagere og din underviser omkring udfordringer i den daglige projektledelse.

ITIL Foundation online kurset giver dig 12 mdr. fuld adgang til videokurset og materialer, hvor du bl.a. finder case studies, relevante værktøjer som du kan printe ud og bruge i dit arbejde.

Du kan teste din viden med quizzer og øvelser.

Du finder et online community med andre deltagere, som også er igang med ITIL Certificeringen. Her du mulighed for at sparrer med andre og en underviser, hvis du har spørgsmål du ønsker at få besvaret.

Eksamen og manual inkluderet

Pris for online kurset kr. 5.895,-

læs om hvordan du tager online eksamen her

Itil foundation

Det får du ud af vores ITIL kursus

Bliv klogere på best practice indenfor IT service management. Forstå, hvordan Service Lifecycle tankegangen bidrager til at sikre høj kvalitet i leverancer og en stabil og tilpasningsdygtig IT driftsorganisation.

Du opnår også viden omkring ITIL terminologiens struktur og basale koncepter, ligesom du lærer hovedprincipperne i ITIL Best Practices for Service Management.

Få styr på de grundlæggende principper inden for ITIL – det fælles sprog, som anvendes af alle, der skal arbejde professionelt med metoden. 

Hvem har gavn af ITIL certificeringen?

Mentorix’ ITIL kursus henvender sig til alle, der arbejder med Service Management. Er det f.eks dig, der styrker kvaliteten af jeres IT-leverancer i organisationen? Eller har I brug for at tale samme sprog på tværs af IT organisationen?

Kan I se værdien i at få sat mere struktur på hverdagens opgaver og samarbejdet mellem funktionerne? Så er ITIL certificeringen stort set uundværlig.

Mentorix ITIL kursus henvender sig til:

IT professionelle, ledere, Business Analysts, forretningsudviklere og procesejere som:

  • arbejder hands-on med IT drift/ eller udvikling
  • strukturerer virksomhedens forretningsprocesser
  • implementerer IT Service Management i organisationen (ITIL)
  • medvirker til den løbende forbedring i en organisation, der arbejder med ITIL

ITIL certificeringen er altså målrettet alle, der arbejder med Service Management. Du skal have en generel viden om IT og forståelse for din egen forretning.

Hvad er ITIL?

ITIL® (Information Technology Infrastructure Library) er verdens mest udbredte rammeværk til succesfuld og effektiv IT service management, der er baseret på Best Practice erfaringer fra tusindvis af offentlige og private organisationer. ITIL benyttes i mange professionelle IT organisationer og er uafhængig af organisationsstørrelse eller branchetilhørsforhold. 

Mentorix’ ITIL kursus og ITIL certificeringen er således skræddersyet til dig, der arbejder med Service Management – uanset branche eller størrelsen på din organisation. Vil du vide mere om kurset, så kontakt os og hør nærmere om mulighederne.

Udvikling af kompetencer, som sætter skub i karrieren

Scroll Up